Wednesday 12 October 2011

macam b**i


haa...ok. ape tuu. korg suka ke? dalam islam haram ye .
ok kenape aku mcm mencarot je ni. fine aku annoying gila dgn someone ni..someone bkn something.
rasa mcm.. a eh. kau ingat kau bgs sgt ke!ha ha??
mangkuk. dodol!
ok kite akn tau sape yg annoying 2.
move ! move!
...
setelah 4hari aku duduk kat rumah after blk dr penang hari 2. aku pn decide nk kerja la part time jap. ingat nk cr duit shopping la ni. fine xpe la. so sbb aku & aizat 1 U yg sama (UiTM) ,aku penang tp dia kat perak . ktorg decide nk cari kerja sama2. xpe lah around 12.45 pm br ktorg gerak.mcm biasalah jat amek aku kat uma..then 1st place ktorg pegi tesco cheng.

tesco cheng yg tersergam indah tepi jln
sampai je . ktorg muka mmg mmg mmg malas weh nk keje. da sampai ni tp mcm nk xnk je g cari keje. xpe lah berbekalkan kekuatan tuk shopping teruskan usaha .
>secret recipes
>hinode shop
>news
korg tau ape tuu hinode shop? kind of kedai cenderamata la. atau maybe juga cenderahati. atau cenderatangan.tp bila org lalu je dpn kedai ni korg as pekerja kena jerit kat telinga customer kuat2. SELAMAT DATANG!!! 1 BARANG 5 HINGGIT!! MASUKLAH! TGK2!
ha..korg rase korg nk masuk ke x?
anot shop
semua.. semua xde vacancies! so,kami meneruskan roda kereta ke destinasi seterusnya. kedai buku thai kuang! korg kelakar xdgr nama ni? kedai buku ni famous kat melaka je kot. tah la. aku pn xtau sbb adik sedara aku bila dgr nama kedai buku ni dia akn gelak. dia kata kelakar. aku pn xfaham tang mane dia rasa kelakar. tp bila dia dah pegi. mcm suka je. ha..hamek kau!suke kn..

dah sampai kedai buku ni nmpak sorg antie kat cashier counter
aku & jat : escussmie , sini ade kerja kosong x?
antie rambut perang : apa?! oo. ta da .ta da. (sambil buat muka innocent)
hey antie kau pk kau hot sgt ngn rambut kau!senyum pn x..
1.45 pm
ape lg . kau xreti2 nk makan?!. tetibe rindu nk lepak kedai ABC tepi sekolah malim 2.
blasah rojak ,abc , ngn cendol dulu.
lupe nk amek gambar. so korg bayang sendiri la.
meneruskan tujuan utama ktorg kua blk. cr keje.
location : GIANT  hijau mcm toyol!
terus je pegi office dia jumpe HR . aku penah keje sini dulu. so bajet hebat la tau office dia sume. ok. ape je kau!
lepas 2 . lepas 2. benda ni aku rase mcm nk amik kulit durian 2 sapu2 kat muka HR dia! someone!
ketuk pintu.. tok tok tok..-ni pn aku nk cte gak
HR pendek perasan bagus :  ye , kejap .
aku & jat                           :    :)
...
setelah 3minit bercakap dgn telefon. (gila sbb ckp dgn telefon)
...
HR ppb                             : awk nk ape?
syuhada yg sabar               : nk cr keje. part time cashier
(mmg dtg office kau yg xde aircond 2 sbb ktorg nk pasang aircond free tuk kau sbb kau mng cabutan bertuah)
syuhada yg sabar               : dulu sy pernah keje sini. 2yg nk apply blk
HR ppb                             : yeke? ape name awak?iC?
syuhada yg comel              : ^73y7yuihi2uu . u8diejij9i49
(konon 2 nama penuh & ic aku)
HR ppb                             : dulu awk amek gaji by cash ke bank?bln brape awk masuk sini?
syuhada yg sabar lg            : by cash. dlm bln... (sambil pandang jat . jat kate bln mei)
bln mei mcm 2 lah en. sy lupe..
HR ppb                       : yeke? sape bg awk gaji 2? sy ke..knpe sy xpernah tgk muka awk??betul awk pernah keja sini??
syuhada yg hampir hilang sabar : sy mmg pernah keja sini. kalau en xpercaya ade je cashier2 lama kat sini yg kenal sy.
HR pendek perasan bgs   : ok. awk panggil dia sekarang. sy xpernah nampak awk keje sini sebelum ni. muka awk sy xpernah nampak. sape bg awk gaji cash dulu. sy ke org lain? sbb masa awk keje part time sini sy dah ade.
aku dah hilang sabar!       : (pandang jat ) XPE LAH EN. SY XNK KEJE SINI.
HR ppb 2 mcm nk ckp smthing lg.
xpe en. sy xjd kerja. terima kasih.

korg tau kenape aku buat mcm 2? korg faham x ape point dia skg? dia nk ape!  eee.. shial ar.puih!
ha..yg dia nk memperkotak katik kn aku punye jawapan yg aku pena keje situ pehal.actly b4 GIANT take over. situ dulu pasaraya lain. BINTANG .lantaklah bintang ke bulan ke.aku penah keje b4 giant take over.muka kalau xkerek xpe .ni muka bajet dia owner giant kat seluruh dunia.suo aku panggil akk cashier yg tgh bz buat ape tah. ape masalah dia. mmg aku nk ingat sgt aku keje situ bln bape. tulis dlm diari aku bagai.mmg aku nk ngt muka org bayar gaji mase aku keje part time dulu. mmg dulu masa kerja aku dok menghadap muka HR je..mmg pas 2 aku blk dgn muka puas. bkn sbb aku apa2 kn HR 2. sbb aku ckp mcm 2 kat dia. kalau dia beradab skit cara ckp 2,xde aku kurang hajar mcm ni.

then ,jat ngn aku buat lawak bodo. pandai jat buat lawak xde la aku geram smpai nk nges. bhahhaa..
jat! aku xnges k.aku geram sgt je.
ktorg pn g jusco . bajet nk cr keje lg. xde pn. last2 tgk GSC movie ade vacancies. sblm apply borang kitorg sempat tgk movie jap.hahah.  'JOHNNY ENGLISH REBORN'


mr. bean???



rabu kan..murah.then br penuhkan borang vacancy yg xdihantar lg sbb da magrib. kene balik uolss. da mlm.
dgn cari kedai photostat iC kat tempat lain. GSC kat jj tp cr kdai photostat smpai malim jaya.
xpe lah . ade rezeki aku keje sbb abah kate xpayah la keje. sebulan je lg cuti sem.
duk rumah tgk tv puas2.!sbb nnt da blk U xdpt tgk tv & xde masa nk tgk pn actly.
to HR ppb, u better watch out! ceit. awas parappap awas.. adios..









No comments:

Post a Comment